Mikrohibridna tehnologija – kakšne so njene značilnosti?
| Članek je bil prebran 1.166 krat.
Slabo!Zadostno!Dobro!Prav dobro!Odlično!

Zdi se, kot da bi ves svet govoril samo še o hibridih oziroma vozilih na hibridni pogon. Vseeno pa je v pogovorih opaziti, da ni vedno povsem jasno, kaj hibridno vozilo sploh je oziroma na kakšen pogon deluje. Zato bomo v nadaljevanju pojasnili kakšne so značilnosti hibridnih vozil in kakšna je razlika med hibridnim in mikrohibridnim pogonom.

Pogon na dva ali več energetskih virov

Wikipedia definira hibridna vozila kot vozila s pogonom na dva ali več različnih virov energije. Klasični avtomobili nasprotno uporabljajo samo en vir energije, hibridni pa vsaj dva. Hibridna vozila imajo enega ali več elektromotorjev ter en, manjši motor z notranjim izgorevanjem (na bencin ali diesel).  

Najpogostejše kombinacije virov energije

Najpogostejše kombinacije energije so kombinacija dieselskega ali bencinskega motorja z elektromotorjem. Popolne hibride poganja samo elektromotor, pri čemer pridobi le-ta največ eno tretjino moči preko motorja na notranje izgorevanje. Pri mestni vožnji tako na primer dela samo elektromotor. Motor z notranjim izgorevanjem  se vključi po potrebi, električna energija, ki jo proizvede se shrani v bateriji.

Vozila na delni hibridni motor pa se naslanjajo predvsem na motor z notranjim izgorevanjem, ki mu pomaga elektromotor. Na daljše razdalje vozilo poganja motor z notranjim izgorevanjem, električni motor pa lahko doda dodatno moč.

Na trgu so tudi že plug in hibridi, ki imajo oba motorja (električni in motor na notranje izgorevanje), njegova posebnost pa je ta, da ga je mogoče priključiti na elektriko in tako napolniti energijo. Slednje pride še kako prav pri mestni vožnji in vožnji na krajše razdalje.

Novost: mikrohibridni pogon

Ker so popolnoma hibridna vozila precej draga, so se na avtomobilskem trgu pojavila vozila nekoliko drugačnimi rešitvami, ki pa imajo enak cilj kot ostala hibridna vozila: zmanjšati porabo goriva in zmanjšati emisije izpušnih plinov. Omenjena rešitev je že vgrajena v Citroënov kombi Jumper, ki  ga poganja mikrohibridna tehnologija.

Slednje vključuje dizelski HDi motor z inovativnim  Stop & Start sistemom, ki pri mirovanju vozila ugasne motor in elektromotor, ki odvečno energijo nastalo med ustavljanjem in zaviranjem porabi za pogon električne opreme vozila. Na ta način se pri mestni vožnji s kombijem poraba goriva zmanjša tudi za do 0,5 l/100km. Z izboljšanjem zavornega sistema pa je vozilo postalo tudi izredno tiho. Ne sliši se slabo, kajne?

© 26. 04. 2024 - ustavimo-gripo. SEO.